sobota, 6 września 2014

Ciasteczka francuskie z budyniem i rabarbarem




Czegoś mi się chciało dobrego, z rabarbarem, ale nie chciało mi się gnieść kruchego ciasta i znowu pół soboty w kuchni spędzić.
Po ogarnięciu wzrokiem lodówki wyszło takie coś:

  • ciasto francuskie
  • mleko
  • rabarbar - wystarczyły 3 gałązki
  • budyń śmietankowy lub waniliowy
  • cukier brązowy lub biały
  • jajko
  • jeżyny - nie dodałam ich ze względu na ich soczystość.



Ciasto francuskie rozłożyłam na blaszce, pocięłam w kwadraty. Na każdy kwadrat kładłam łyżkę przygotowanego wcześniej budyniu (dałam mniej mleka i zrobiłam słodszy niż podano na opakowaniu) a na wierzch po kilka kawałków pokrojonego i obranego rabarbaru. Boki ciasta francuskiego troszkę pozakładałam, tak aby wyszła hmm… taka koperta (nie za bardzo mi się to udało). Całość posmarowałam rozmąconym jajkiem i posypałam brązowym cukrem, żeby było słodsze, bo wiadomo rabarbar jest dość kwaśny. Piekłam 15 minut w ok. 180 st. Wyszło coś takiego:





Smakuje naprawdę dobrze :)  A ja po 15 minutach mam coś słodkiego i resztę soboty mogę spędzić na lenistwie (ha ha ha akurat)!



P.S. Pamiętajcie, jeśli chcecie aby na Waszym facebooku zawsze pojawiały się nasze info o nowych postach  musicie kliknąć "OTRZYMUJ POWIADOMIENIA" 


3 komentarze :

  1. o jakie pyszności! a z budyniem po pieczeniu nic się nie dzieje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie NIE! Nie rozlewa się, ani żadnych takich historii. Jest jak budyń w drożdżówce! Pycha :)

      Usuń

Dziękuję serdecznie za każdy pozostawiony komentarz. Jeśli nie masz konta Google, wybierz NAZWA/ADRES URL, pierwszą lukę uzupełnij swoim imieniem, drugą zostaw pustą.