niedziela, 24 sierpnia 2014

zupa krem z cukinii


Na zupę-krem z cukinii trafiła Baba Buła, po wypróbowaniu okazało się, że jest obłędna. Dla mnie wiadomo, bo cukinię uwielbiam, ale reszcie rodziny też bardzo smakowało :) Nic trudnego :)
P.S. MałyA płakał za dokładką :)





Składniki:

2 nieduże młode cukinie ( ja miałam jedną dużą)
2 ząbki czosnku
1 l bulionu warzywnego lub drobiowego
10 dag serka topionego naturalnego
100 ml śmietany kremówki (ja nie miałam, za to dodałam 18% Łaciatą do zupy)
szczypta chili
gałka muszkatołowa
sok z cytryny ( ja miałam kwasek cytrynowy)
sól
pieprz
bazylia świeża (ja miałam suszoną)
  1. Cukinię umyć, obrać, pokroić w kostkę. Cebulę i czosnek obrać, posiekać
  2.  Warzywa wsypać do garnka, zalać bulionem, Gotować na małym ogniu pod przykryciem, aż  zrobią się miękkie. Dodać bazylię.
  3. Całość zblendować
  4. Ponownie wlać do garnka. Dodać serek i śmietankę, chwilę podgrzewać. Doprawić do smaku solą, pieprzem i chili, gałką muszkatołową i sokiem z cytryny.
  5.  Gotowe! :) Podawać z prażonymi pestkami dyni lub groszkiem ptysiowym.

Dobra rada:
Do zupy możemy dodać 1-2 ziemniaki, zupa będzie pożywniejsza i bardziej zawiesista. Zamiast serka można dodać 2 łyżki masła - tłuszcz zwiększa wartość energetyczną kremu, ale też ułatwia przyswajanie witamin i warzyw.


2 komentarze :

  1. Uwielbia zupę cukiniową...moja ulubiona:). Z serkiem nie robiłam,ale za to dodawałam marchewki. Jest przepyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam kremy!!
    Z cukinii jadłam raz, ale nie ja go przygotowałam :) Może już czas spróbować??? :)
    Skorzystam z przepisu na pewno :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy pozostawiony komentarz. Jeśli nie masz konta Google, wybierz NAZWA/ADRES URL, pierwszą lukę uzupełnij swoim imieniem, drugą zostaw pustą.